Vidám állati egyensúlyozás

BE 22770
Csomagolás mérete: 34 × 34 × 6 cm - Egyensúlyozó játéktábla átmérője: 30 cm
- - 1 db egyensúlyozó játéktábla - - 1 db fa egyensúlyozó talp - - 3 db dobókocka - - 4 db béka - - 4 db pillangó - - 4 db méhecske - - 5 db vízcsepp - - 1 db szitakötő
2-4
4 - 8 év
Unisex
Karton és fa
  • 12 380 Ft
Raktáron
A termék vásárlásával 619 Ft összeggel támogathatsz egy általad választott intézményt, a HOR Bónusz program keretein belül.
Bővebben a programról
Játszottál már olyan társasjátékkal, amelynek billeg a játéktáblája?
Most próbára teheted ügyességedet, ezzel az állati vidám játékkal!
A játéktábla izeg-mozog, és billeg. De ki lesz képes megtartani a helyes egyensúlyt, mikor a virágok szellőben hajladoznak a réten?
Csak a kézügyességednek és jó megfigyelőképességednek köszönhetően segíthetsz a békának és barátainak, hogy biztonságban landolhassanak a kertben.
De vigyázz, könnyen vizes lehetsz!

A játék kétféleképpen játszható: mindkét változat javítja a koncentrációt és a finommotorikus készségeket.

Háttértörténet:
A mező állatai egy forró nyári napon a tóhoz gyűlnek, hogy lehűtsék kicsit magukat.
- Játsszunk valamit! - javasolja a kis szitakötő. 
- Mindenki válasszon egy virágot, amire rárepül, de anélkül, hogy vizes lenne. Az nyer, aki a játék végére is száraz marad.

Tudsz segíteni az állatoknak, hogy eljussanak a virágokra, és vízililiomokra, anélkül, hogy vizesek lennének?
Vigyázz, ha nem sikerül, rád is fröccsenhet pár csepp víz!

A játék előkészítése:
Kétféle játékvariációból választhatunk.

A játéktábla azon oldalát használva, amin a ’virágos mező’ található, a színkockával és az állatos dobókockával játszunk, a békák, pillangók és méhecskék állatfiguráival kiegészítve.
Ez a játék különösen alkalmas a kisebb gyermekek számára, mert csupán négy különböző szín van játékban, és a figurákat sem kell a játéktáblán nagyon pontosan elhelyezni.

A játéktábla „tavas” oldalán játszva, a színkockát kihagyjuk a játékból, és csak a szitakötős- és az állatos kockákkal játszunk.
Ebben a változatban az összes figura és a szitakötő is játszik.
Ez a játék inkább az idősebb gyermekeknek alkalmas, mert 5 különböző színt kell azonosítani, és a figurákat pontosan kell elhelyezni a két különböző színű kehelyből álló vízililiomok megfelelő részére.
Ezen kívül, a hintázó szitakötő is nehezíti a játékot.
Vegyük ki a játéktáblát és helyezzük el az asztalon, a kívánt oldalával felfelé fordítva.
Tegyük ki mellé az állatfigurákat, dobókockákat és vízcseppeket.

A játék menete:
Virágos rét
A játéknak ehhez a változatához fordítsuk a játéktáblát a ’virágos mezőt’ mutató oldalára, és használjuk a színkockát, és az állatos kockát.
A virágok itt négy különböző színben fordulnak elő, és sövény választja el az egyes színeket egymástól.
A legfiatalabb játékos kezd. Ezután óramutató járásával megegyező irányba halad a játék.
A kezdő játékos egyszerre dob a színkockával és az állatos kockával, és elveszi a dobott állatot, majd óvatosan a mezőnek arra a részére helyezi, ahol az általa dobott színű virágok találhatók.
Mindegyik színű virágból két elkerített résznyi van a játéktáblán.
A játékos ezek közül tetszőlegesen eldöntheti, melyikre helyezi az állatot.
Ugyanarra a részre egynél több állatot is helyezhetünk.

De vigyázat, az állatok bele ne essenek a tábla közepén lévő tóba.
Ha ez történik, az állatot ki kell venni a vízből, és vissza kell tenni a mezőre.
Ha mosolygó fejet dobunk, a dobott figurát a mező bármely részére felhelyezhetjük.
Ezután a következő játékos jön. Ha az általa dobott állatfigura már nem elérhető, a következő játékoson a sor.

Ha a többi állat közül bármelyik leesne a játéktábláról, miközben valamelyik játékos felhelyezi az általa dobott figurát a táblára, a körnek vége.
Mivel az állatok beleestek a vízbe, az a játékos, akinek a hibájából történt az eset, kap egy vízcseppet. 
Ezt követően a játék újraindul.

A játék vége:
Amint valamelyik játékos másodjára lesz vizes, vége a játéknak, és az a játékos veszít, aki miatt a játéknak vége lett.
Az nyer, akinek a játék végére a legkevesebb vízcseppje van, vagy akinek egyáltalán nincs vízcseppje.
Ha minden állatot felhelyeztünk a táblára, és nem esik le egyik sem, továbbra is dobjunk a kockával, de a dobott állatokat ezúttal vegyük le a játéktábláról.
Ha állatok esnek le a játéktábláról, míg valamelyik játékos levesz egy figurát, az a játékos egy vízcseppet kap.
Ezt követően a játék újraindul.

'Utazó' verzió:
A játék a fent leírtak alapján zajlik.
De ha mosolygó fejet dobunk, le kell vennünk a tábláról egy általunk választott állatfigurát, és át kell helyeznünk egy másik virágos részre (a játék kezdete előtt döntsük el, hogy óramutató járásával megegyező vagy ellentétes irányba haladunk).

Játék vízcseppek nélkül:
A játék elve ugyanaz, mint az ’utazó’ verzió esetén, a különbség csak annyi, hogy a játékfigurákat a játék kezdete előtt egyenlően szétosztjuk a játékosok között.
Ha az állatok leesnek, a játékosnak le kell őket venni a tábláról. A cél most az lesz, hogy az összes állat felkerüljön a játéktáblára.
Az a játékos nyer, aki elsőként végre tudja ezt hajtani. Ebben a játékban ne használjuk a vízcseppeket.

Szitakötős verzió:
Ebben a változatban a szitakötő is játszik.
A játék kezdete előtt, a legfiatalabb játékosnak a mező egy tetszőlegesen választott részére kell helyeznie a szitakötőt.
Ebben a verzióban a szitakötő a játék teljes időtartama alatt a táblán marad.
Ha mosolygó fejet dobunk, a szitakötőt a dobó játékos által választott részre kell áthelyezni.

Tó vízililiomokkal:
Ebben a verzióban, a játéktáblát arra az oldalára fordítjuk, ahol a tavirózsás tó található. 5 különböző színben találhatók itt, a kétszínű kehelyből álló vízililiomok.
Ebben a játékban a szitakötő is játszik, és a színkockát kicseréljük a szitakötős kockára.
A játékot itt is óramutató járásával megegyező irányba haladva játsszuk, de ezúttal a legidősebb játékos kezd.
A játék kezdete előtt, a legidősebb játékos elhelyezi a szitakötőt egy általa választott tavirózsára.
A szitakötő a játék egésze alatt a táblán marad. Ezt követően a játékos egyszerre dob az állatos és a szitakötős-színkockával.
Ezután, a játékosnak az általa dobott állatot, egy, az általa dobott színt megjelenítő tavirózsára kell helyeznie.
Mindegy, melyikre, azonban arra kell figyelnie, hogy az állatfigura nem lóghat túl a tavirózsa szélén.
Ha viszont a játékos nem színt dob, hanem szitakötőt, a szitakötőnek helyet kell cserélnie, a másik kockával dobott állattal.
Ha nincs olyan állat a játéktáblán, amivel a szitakötőnek helyet kéne cserélnie, egyszerűen csak változtassuk meg a szitakötő helyét.
Az állatoknak itt sem szabad a vízbe esniük, ha ez megtörténik, azt az állatfigurát le kell venni a játéktábláról, és újra fel kell használnia az adott játékosnak.
Ha az egy színhez tartozó összes mező foglalt, vagy a dobott állatfigura már nem elérhető, a következő játékos jön.


Tippek óvodai pedagógusoknak:

Hasonlítsuk össze (Kor: 3+)
Használjuk a különböző állatokat, hogy megértessük a gyermekkel az összehasonlítás lényegét.
Mely állatok nagyobbak/kisebbek a másiknál, melyek egymással azonos méretűek? Milyen nagyságúak ezek az állatok a valóságban?
Vannak olyan tárgyak a szobában, amik egymáshoz képest eltérő méretűek? Mi a helyzet a különböző magasságú gyerekekkel?

Állatok a mezőn (Kor: 3+)
Gondoljuk végig a gyermekkel, hogy mely állatok élnek a mezőn, és melyek a tavirózsás tóban.
Mely állatok élnek a föld alatt, melyek a föld felett, és melyek közelítenek a földhöz fentről, a levegőből?
Tudják a gyerekek mi a különbség az emlősök és a rovarok között? Mely állatok mely kategóriába tartoznak?

Egyensúly-feladat (Kor: 5+)
Nézzük meg együtt a játéktáblát, és gondoljuk végig a gyerekekkel, hogy eshetnek le róla állatok. Miért nehezebb a szitakötő felhelyezése a többi állatfiguránál?
Hasonlítsuk össze a játéktáblát, egy játszótéri mérleghintával. esetleg kipróbálhatjuk valódi mérleghintán is az összegyűjtött tapasztalatokat.
Végezzünk egyszerű egyensúly-gyakorlatokat a gyermekekkel a szobában, vagy kint a szabadban. Ki tud egy lábon megállni?
Nehezebb az egyensúlyt megtartani, ha nem nyújtod ki két oldalra a karjaidat? Ki tud gólyalábon járni?


Tippek szülőknek:
A gyermek korától függően, először kihagyhatjuk a játékból az állatos kockát, a különböző méretű állatokkal, hogy a gyermeknek először csak a mező virágainak színeit kelljen összehasonlítania.
Később bevihetjük a játékba az állatos kockát is, és felfedezhetjük a gyermekkel együtt a különböző állatok méretét.
Ezt követően, a játékot a javasolt játékszabályok alapján játszhatjuk tovább.
Próbáld ki magad, és figyeld meg, mekkora kézügyességet igényel, hogy úgy egyensúlyban tartsd az állatfigurákat, hogy azok ne essenek le a játéktábláról.
Hogy egyszerűsítsük a játékot, az elején fektetve is felhelyezhetik a gyerekek az állatokat, nem muszáj a talpukra állítaniuk őket.

Játékszabály letöltése

Írjon véleményt a termékről

Kérjük lépjen be vagy regisztráljon az értékelés leadásához!

Kérdezz bátran!

+36 1 3225 221

Biztonságos vásárlás

14 napig elállhat vásárlásától!

Ingyenes házhozszállítás

40 000 Ft felett, kivéve a túlméretes termékek

Házhozszállítás futárszolgálattal

1-3 munkanap

Ingyenes átvétel GLS Csomagponton

40 000 Ft felett, kivéve a túlméretes termékek

Kapcsolódó termékek

Fairy Land - Tündérország
20 370 Ft