Légzéstechnika fejlesztése Turbinó - Gonge
Ez a termék jelenleg nincs raktáron. Szeretnél értesítést kapni róla, ha újra raktárra kerül a termék?
Gonge Turbínó – légzéstechnika fejlesztő játék
A Turbinó egy izgalmas játék, ami a lélegzetáramlás erősségének kontrolljáról szól. A játék során mozgásba kell hozni a propellert, ami könnyű, de megállítani, az nem annyira. Ez az a feladata, ami koncentrációt és a kilélegzett/kifújt levegő magas szintű kontrollálását igényli.
Mit kell tudni a Gonge Turbínó légzéstechnika fejlesztő játékról?
A játékot két gyerek játszhatja, akik fújással pörgetik a propellert.
A legjobb eredményt úgy érhetjük el, ha a propeller szélén lévő színes körökre irányítjuk a levegőt, ezért fontos, hogy a játék egy magasságban legyen a gyerekek arcával. A játék egy kétoldalú képes karikát tartalmaz, amely változatos játékot tesz lehetővé.
A légzés tudatos szabályozása, a hangképzés, a szájmotorika, az érthető, szép beszéd alapfeltétele. A tornaóráról ismert légzőgyakorlatok a tüdőkapacitást és a légzés szabályos, nyugodt ritmusának elsajátítását támogatják, a Turbínó azonban ennél egy magasabb szintet képvisel. Megtanítja a kilégzés erősségének és irányításának a kontrollját, egyidejűleg kitartásra, célorientált magatartásra neveli a gyerekeket.
A Turbinó játékos kihívást jelent minden gyermek számára, a beszédproblémákkal küszködő gyerekek esetében azonban a játék egy sokkal komolyabb cél felé tereli a kicsiket. Legyen szó dadogásról, hadarásról, pöszeségről, selypítésről, egyéb beszédproblémáról, a koordinált légzés, a szájmotorika, a nyelv helyzetének tudatos és a célnak megfelelő megváltoztatása mind a beszédhibák korrekcióját segítik elő.
A Turbínó koncentrációt igényel, éppen ezért a különböző figyelemzavaros attitűdök esetében hatékony támogatást nyújt annak fejlesztőpedagógiai támogatására.
A Turbínó felnőttek rehabilitációját, tüneti kezelését is támogatja kóros neurológiai állapotokban, pl. Parkinson-kór, SM, TIA, stroke.
Oktatási cél:
Szájmotorika koordinálása,
Légzéstechnika fejlesztése.
Stratégiai gondolkodás.
Figyelemfejlesztés és koncentrációkészség.
Alkalmazhatjuk: Óvodában, Iskolában, Fejlesztőterápiában, Logopédiában.
Rendeltetése: Fejlesztő társasjáték
Bevezetés:
A Turbinó egy izgalmas játék, ami a lélegzetáramlás erősségének kontrolljáról szól.
A propellert mozgásba hozni egyszerű, de megállítani nehéz.
A Turbinó kihívás minden gyerek számára, de alkalmas a beszédproblémákkal küszködő gyerekek légzés gyakorlására is.
A beszéd a levegővétel, a hangképzés és a szájmotorika koordinált összjátéka.
A gyerek a levegővétel gyakorlatokkal megtanulja a kilégzés erősségének és irányításának a kontrollját.
Egyidejűleg erősíti a kitartást.
A játék leírása:
A játékhoz két gyerekre van szükség, akik egymás ellen fújnak.
A legjobb hatást akkor érjük el, ha a levegőáramlat a propelleren levő pontra irányul.
A játékot a gyerekek fejmagasságába állítsuk, hogy a propellerre egyenes vonalban tudjanak fújni.
A játékot esetleg dobozra is tehetjük.
A Turbinónak 2 körképe van, ez különböző nehézségi fokozatot tesz lehetővé.
Állatok az udvarban (zöld körkép)
Gyűjtsük be az állatokat – játék kezdőknek.
Mielőtt a játékot elkezdjük, minden képmező szélére felrakjuk (kívülről rácsíptetjük a körképet az asztalra) a narancssárga gumigyűrűket.
A propelleren levő narancssárga pont mutatja meg, hogy melyik képnél állt meg.
A játékot kezdje a legfiatalabb. Minden játékos sorban ráfúj egyszer a propellerre, azt a gumigyűrűt, amely képnél a propeller megállt a játékos leveszi, és megtartja.
Ha a propeller olyan mezőben landol, ahol nincs gyűrű, a másik játékos következik.
Ha már csak 3 gyűrű van, minden játékos 2-szer fújhat.
Az a játékos, aki a legtöbb gumigyűrűt, vagyis állatot begyűjtötte az a győztes.
Ebben a játékban gyakoroljuk:
Az ajakkoordinálását, a kezdő kilégzés erősségének és irányának koordinálását.
Fogd be az állatokat!
Mielőtt a játékot elkezdjük, minden játékos kiválasztja a színt.
Annak a játékosnak, aki a narancssárgát választotta, a propelleren levő narancssárga kör mutatja, hogy mely mezőn landolt.
Aki a szürkét választotta, annak a szürkeszínű propeller mutatja a mezőt.
Mindkét játékos maga elé tesz 10-10 választott színű gyűrűt.
Kezdésként mindkét játékos erőteljesen ráfúj a propellerre, ezzel a célzott ráfújással mozgásba hozzuk a propellert.
Ezután váltakozva fújunk. A játékot a fiatalabb kezdi.
A mindenkori játékos a fújás előtt rámutat arra a mezőre, ahol meg szeretné állítani a propellert, azaz, hogy melyik állatot szeretné befogni.
Egyidejűleg közli, hogy mennyi ráfújással gondolja a célt elérni.
Ez 1 és 3 között lehet.
Ha a propeller túl ment a megadott mezőn, az ellenkező irányba is lehet fújni, ha nem lépi túl a megadott számot.
A játék nehézségi fokát emelhetjük, ha a propellernek legkevesebb egy kört kell megtennie mielőtt a megadott mezőt eléri.
Ha valamelyik játékos a megadott feltételek szerint célba ért a gumigyűrűvel megjelöli a mezőt, azaz megfogta az állatot.
Ha ez nem sikerült, jön a másik játékos.
Az a játékos, aki elsőnek befogta mind a 10 állatot megnyerte a játékot.
Ebben a játékban gyakoroljuk:
A kilégzés erősségét és időtartamát, a kilégzés erősségének és irányának tervezését és koordinálását, a szájmotorika koordinálását
Tengeri állatok (kék körkép)
Kép-párok – nehéz játék nagyobb gyerekeknek
Az előkészítés itt is az, mint az előző játékban.
A fiatalabb játékos színt választ és kezdi a játékot. Egymásután fújnak.
Ahol a propellernek a választott színű szárnya megáll, azt a mezőt a választott színű gumigyűrűvel megjelöljük.
Ha a mező már az ellenfél gyűrűjével meg van jelölve, a gyűrűt eltávolítjuk (visszaadjuk), és a saját gyűrűt tesszük a helyére.
Ha egy játékosnak sikerült egy párt létrehozni még egyszer fújhat.
Párt akkor képezünk, ha a propeller szárnya játék közben kétszer ugyanolyan képnél áll meg, pl. kettő bálna kép.
Ha a játékos párt hozott létre a gyűrűk megfoghatatlanokká váltak – nem távolíthatjuk el őket, még akkor sem, ha az ellenfél ott landol.
Ha a propeller egy narancssárga csillagnál áll meg, újra fújhatunk.
A szürke/narancssárga gumigyűrű mező (a C) a „chance” (sansz) – mező.
Ha a propeller ezen a mezőn áll meg a játékosok színt cserélnek.
A szürke színnel játszó játékos megkapja a narancsszínű játékos gyűrűit, és fordítva.
Ez azt jelenti, hogy ha már úgy néz ki, hogy minden vesztve van, egy pontos fújással még az utolsó pillanatban is győzhetünk.
A játék akkor fejeződik be, ha minden mező meg van jelölve.
A játékot az nyerte, aki a legtöbb gyűrűt rakta fel.
Ebben a játékban gyakoroljuk:
A kilégzés erősségét és időtartamát, a kilégzés erősségének és irányának tervezését és koordinálását, a szájmotorika koordinálását.
Variációk megemelt nehézségi fokkal
A játék nehézségi fokát meg lehet emelni.
Ezáltal a nagyobb és elegendő gyakorlattal rendelkező gyerekeket is tudjuk motiválni.
1. Minden játékos addig fújhatja a propellert, amíg az mozgásban van, vagyis folyamatos fújással is célba érhetünk.
Ez nehéz, de egyidejűleg megengedett a propellernek a jobb kontrolálására.
2. Egy másik lehetőség a propeller kontrolálására (célba juttatására), amikor a forgó propellerre az ellenkező irányból fújunk rá, vagyis lefékezzük egy rövid ráfújással.
Ezzel a variációval gyakoroljuk a következetes fújást, valamint a stratégiai gondolkodást.
Jó szórakozást kívánunk!
Kérdezz bátran!
+36 1 3225 221Biztonságos vásárlás
14 napig elállhat vásárlásától!Ingyenes házhozszállítás
40 000 Ft felett, kivéve a túlméretes termékekHázhozszállítás futárszolgálattal
1-3 munkanapIngyenes átvétel GLS Csomagponton
40 000 Ft felett, kivéve a túlméretes termékek