Közlekedjünk okosan!

BE 22750
A doboz méret: 28x20x5 cm
1 db játéktábla, 4 db bábu, 1 db szám dobókocka, 1 db színdobókocka
2 - 4
4 - 10 év
Unisex
Karton, fa
  • 10 130 Ft
Raktáron
A termék vásárlásával 507 Ft összeggel támogathatsz egy általad választott intézményt, a HOR Bónusz program keretein belül.
Bővebben a programról

Melyik a biztonságos út az óvodába?
Ebben a gyerekeknek szóló közlekedési társasjátékban próbára tehetitek tudásotokat és szerencséteket.

A játékosok dobókockával történt dobás után lépnek és az a feladatuk, hogy a játéktáblán átkelve eljussanak bábujukkal az óvodába.
Választanotok kell, hogy a hosszabb, de biztonságosabb úton indultok el (ahol gyalogos átkelőn, vagy közlekedési lámpával ellátott útkereszteződéseken kell átkelniük), vagy a rövidebb, de számos veszélyt rejtő útvonalon haladtok a cél felé.
A játék végére a minden játékos megtapasztalja, hogy a hosszabb úton gyorsabban – és mindenekelőtt biztonságosabban – célba lehet érni.

Az a játékos nyer, aki elsőként ér az óvodába.

A játék közben a gyerekek megismerkedhetnek a közlekedési szabályok alapjaival és néhány közlekedési táblával is. Fejleszthetik ítélőképességüket, szabálykövetésüket, a helyes-és helytelen, a biztonságos és veszélyes szituációk tekintetében, valamint nyelvi készségüket és koncentrációs képességüket is.

Leo és Laura óvodába mennek az apukájukkal.
Többféle úton el lehet jutni az oviba, de melyik út a legbiztonságosabb?
Már kora reggel tele van az út autósokkal, kerékpárosokkal és gyalogosokkal.
Hogy biztosan ne történjen baleset, minden közlekedőnek be kell tartania a közlekedési szabályokat.

A játék során megtanulhatod mi a teendő, ha gyalogos átkelőhelynél, vagy közlekedési lámpával ellátott útkereszteződésnél kell átkelned.
De vigyázz! Első ránézésre a legrövidebb út tűnhet a legjobb választásnak, ez azonban számos veszélyt rejt.
Melyik a biztonságos út?

A játékosok dobnak a dobókockával, és az a feladatuk, hogy a játéktáblán átkelve eljussanak bábujukkal az óvodába.
Választaniuk kell, hogy a hosszabb, de biztonságosabb utat választják (ahol gyalogos átkelőn, vagy közlekedési lámpával ellátott útkereszteződéseken kell átkelniük), vagy a rövidebb, de számos veszélyt rejtő útvonalon haladnak a cél felé.
A játék végére a játékosok megtapasztalják, hogy a hosszabb úton gyorsabban – és mindenekelőtt biztonságosabban – célba lehet érni.

Az a játékos nyer, aki elsőként ér az óvodába.

A játék előkészítése
A játék megkezdése előtt ismertessük meg a gyerekekkel a játék összetevőit, és a játéktábla-’térképet’.
Mit látunk rajta? Mi a különbség az óvodába vezető utak között? Melyek a hosszabb, és melyek a rövidebb utak? És mely utak tűnnek a legbiztonságosabbnak?
A játéktáblát az asztal közepére helyezzük, a játékosoktól elérhető távolságba.
A gyerekek válasszanak bábut maguknak, és helyezzék őket a ’térkép’ tetején található színes házakra.
Készítsük elő a dobókockákat, és jelöljük ki a kezdőjátékost.
Kezdődhet is a játék!

A játék menete
A játék óramutató járásával megegyező irányba halad. Az a gyermek kezdheti el a játékot, aki először helyesen megnevezi a közlekedési lámpa színeit.
Az első játékos dob a színkockával. Ezután választhat az óvodába vezető utak közül: bármely utat választhatja a háromból.

Lehetőségek:

1. Út zebrás gyalogátkelőhelyekkel (összesen 40 mező)
Minden kör automatikusan véget ér a gyalogos átkelőhelyeknél, és a piros ’STOP’ tábláknál, akkor is, ha a játékos, az általa dobott szám alapján tovább léphetne ezeken a mezőkön.
A játékos ilyen esetekben csak a következő körben dobhat újra, és kelhet át a zebrán.
Ez miért van? A zebránál az autóknak (járműveknek) meg kell állniuk, ha gyalogosok akarnak átkelni az úton.
A kék közlekedési tábla is ezt jelzi. A gyalogosoknak először balra, majd jobbra-balra kell nézniük, hogy lássák, ha jármű közelít, csak ezután kelhetnek át az úton.
Akár jelezhetnek is a járműveknek, hogy álljanak meg, mielőtt átkelnének.

2. Út közlekedési lámpás átkelőhelyekkel (összesen 35 mező)
Ha elég nagy a dobás ahhoz, hogy a játékos átkeljen az úton, először meg kell állnia a piros ’STOP’ táblánál, majd dobnia kell a színkockával.
Tartsa észben, mennyi lépése maradt. Ha az alábbi színeket dobja:
Zöld: A játékos átkelhet az úton, és végrehajthatja a maradék lépéseit.
Sárga: A játékos még egyszer dobhat.
Piros: A kör befejeződik, a játékos a közlekedési lámpánál marad. Csak a következő körben dobhat újra a színkockával. Ha ezúttal zöldet dob, dobjon a szám dobókockával is, és lépjen tovább annak megfelelő számú mezőt.
Ez miért van? A biztonságos átkelést a közlekedési lámpákkal ellátott gyalogos átkelőhelyek biztosítják. Két közlekedési lámpa található ezeknél: egy az autóvezetőknek, egy pedig a gyalogosoknak.
Amikor az autósok lámpája pirosra vált, a gyalogosoké zöld lesz.
Tehát jól vésd az eszedbe: ’ha piros, állj meg; ha zöld, átkelhetsz.’
Továbbra is nagyon fontos, hogy először nézz balra, majd jobbra és balra, hogy meggyőződj róla, hogy az összes autó megállt.

3. Veszélyes út (összesen 19 mező)
A játéktábla közepén található út a legrövidebb, de ez az út számos veszélyt is magában.
A piros, felkiáltójeles mezők a veszélyes területeket jelölik. Ha a játékos ilyen mezőre lép, vissza kell térnie a START-mezőre.
A veszélyes területek magyarázata:
1.,2.,8. veszély-mezők: Az úton való átkeléshez mindig a gyalogos átkelőhelyet használd! Bármely más helyen veszélyes átkelni, mert nem látod, hogy jönnek e még autók, vagy hogy milyen gyorsan tartanak feléd. - 3. veszély-mező: Nem szabad elkerített építkezési területeken átkelni, mert itt nagyon könnyen megsérülhetsz.
4. veszély-mező: Vigyázz! Az úton lévő lyukak veszélyesek lehetnek. Főleg, ha esik az eső. Akkor nem látod, milyen mélyek a repedések, a nedves utakon pedig könnyen megcsúszhatsz, és eleshetsz bennük.
5., 6. veszély-mezők: Sosem jó ötlet egyedül átkelni a tavon. Előfordulhat, hogy a híd szerkezete helyenként hibás, vagy hogy a deszkák olyan messze vannak egymástól, hogy a lábad beszorul közéjük. A köveken való átkelés sem jón ötlet – ezek csúszósak lehetnek, és könnyen beleeshetsz a vízbe.
7. veszély-mező: Ne mássz át a kerítésen. keresd meg a kaput, és inkább azon menj be. Különben könnyen fennakadhatsz, megsérülhetsz, és még a ruhád is elszakadhat.

Annak az esélye, hogy az óvodához a legveszélyesebb úton elérjünk, csupán 30%.
Oktatási célból, a pedagógus tovább is növelheti a veszély-mezők számát, további mezők beszínezésével, betoldásával.
Ez miért van? Amikor egyedül közlekedsz, veszélyes nem kijelölt utakon haladni és levágni az utat.
Mi történik például akkor, ha beleesel a tóba, és nem tudsz úszni, vagy ha fennakadsz a kerítésen, miközben átmászol? Megsérülhetsz. De ami a legrosszabb, lehet, hogy nem lesz ott senki, hogy segítsen.
Tartsd észben, a legrövidebb út nem mindig a legbiztonságosabb.

Ha már állnak a mezőn, amire lépnél, állj meg az előtte lévő mezőn. Nem szoríthatod le a másik játékos bábuját. Hogy beléphess az óvoda udvarára, pontosan annyit kell dobnod, hogy célba érj.
Ez még izgalmasabbá teheti a játék végét. Ha a játékos hatost dob, és nem ennyi kell a célba éréséhez, ebben az esetben még egyszer dobhat.

A játék vége
Az a játékos nyer, aki pontosan annyit dob, hogy beléphessen az óvoda udvarára.


Tipp: A játékot meg is fordíthatjuk: ez esetben a játékosoknak az óvodából kell haza menniük.
Tippek gyerekeknek: A játékot nem muszáj befejezni, ha valamelyik játékosnak sikerült eljutnia az óvodába.
Meg is egyezhettek a játék kezdetekor, hogy legyen a játék része, hogy amint valaki célba ért, ismét haza is kelljen jutnia onnan.
De figyeljetek arra, hogy minden játékos előbb eljusson az óvodába, és csak azután induljon visszafelé.

Tippek óvónőknek:

Közlekedési táblák (Kor:5+): Számos kör-, háromszög- és téglalap alakú közlekedési táblánk van: mindegyik más-más jelentéssel. Ezek azt mutatják a sofőröknek és gyalogosoknak, hogyan közlekedjenek forgalomban. Gyűjtsük össze a legfontosabb közlekedési táblákat, és magyarázzuk el a gyerekeknek, hogy mit jelentenek. például: Állj! Elsőbbségadás kötelező! STOP!; Csak gyalogos forgalomra használható; Építési terület; Gyalogos átkelőhely; stb.

Formafelismerő (Kor:4+) Mutassunk a gyermeknek különböző közlekedési táblákat, és nevezze meg a formájukat. Vannak kör-és háromszög alakúak, négyszögletesek (négyzetek és téglalapok), és nyolcszögletesek (nyolcszög alakúak).

Reggeli beszélgetés (Kor:4+) Kérjük meg a gyerekeket, hogy meséljenek saját reggeli útjukról az óvodába menet. Az úton haladtak, vagy lerövidítették azt különböző kerülőutakon?
Mit láttak, vagy tapasztaltak az oviba menet?

Mire jók a közlekedési táblák? (Kor:5+) Kérjük meg az idősebb gyerekeket, akik már ismerik a legfontosabb közlekedési táblákat, hogy mindegyikük gondoljon egyre, és magyarázza el a többieknek, hogy néz ki, mi látható rajta, és hogy mire hívja fel a figyelmet!


Tippek szülőknek:

Ha a gyermeke még nem tudja, hogy közlekedjen helyesen, milyen közlekedési szabályokra, közlekedési táblákra kell figyelnie, tudatosan mutasson neki példát.
Sose menjen át a piros lámpán gyermeke jelenlétében. Ha van a közelben gyalogos átkelő, mindig azt használja.
Mindig kérje meg gyermekét, hogy nézzen körül, mielőtt átkel az úton.
Magyarázza el neki, hogy kell átkelni a zebrás-átkelőhelyen, illetve a közlekedési lámpánál.
Így gyermeke megfigyelheti, és követheti az Ön viselkedését a közlekedési szituációkban.

Játékszabály letöltése

Írjon véleményt a termékről

Kérjük lépjen be vagy regisztráljon az értékelés leadásához!

Kérdezz bátran!

+36 1 3225 221

Biztonságos vásárlás

14 napig elállhat vásárlásától!

Ingyenes házhozszállítás

40 000 Ft felett, kivéve a túlméretes termékek

Házhozszállítás futárszolgálattal

1-3 munkanap

Ingyenes átvétel GLS Csomagponton

40 000 Ft felett, kivéve a túlméretes termékek

Kapcsolódó termékek

Közlekedési táblák, GOULA
6 860 Ft
Közlekedési táblák
940 Ft
Sorompó
Sorompó

Raktáron
9 070 Ft
Közlekedési táblák
17 850 Ft
Kártya - Túlélő jelek-táblák, 50 db
1 570 Ft